Sayfalar

9 Temmuz 2011 Cumartesi

Bulgaristan Günlükleri - 5 İnternet Üzerine

Buraya ne umarak gelmiştim ? Aslında burasıyla ilgili hiç bir şey düşünmemiştim. Ne daha iyi ne daha kötü bir yer bekliyordum. Tek eksiğim internet. Onunda olmadığı iyi olmuş olabilir aslında. İnternet olsaydı bu yazı ortaya çıkmayacaktı muhtemelen. Gene de burada yaşadıklarımı yazardım ama bu kadar içten olacağını zannetmiyorum. İnternet iyi bir şey mi kötü mü ? İyi bir şey. Sınırsız bir bilgi, iletişim teknolojisi. Hayatımızdan bir çok şey eksilttiği de bir gerçek.

Eskisi gibi özlem duymuyoruz birbirimize. İnsanlarla eskisi gibi tanışmıyoruz, kaynaşmıyoruz. İlişkiler bile yavanlaştı. Etrafımda o kadar çok insan var ki internnetten birbiriyle can ciğer kuzu sarması olup, gerçekte birbirinin yüzüne bile bakmayan.

Burada internet olsaydı annemi, Burcu'mu bu kadar özlemezdim. Özledim mi hemen arar görürdüm onları. Şimdi ise sabrediyorum. Yarının olmasını bekliyorum. İnternet kafeye gidip onları görmeyi bekliyorum. Bekledikçe özlemim daha da artıyor. Az kaldı ama dönücem yakında. İkisini de kollarıma alıp doya doya öpücem.

İnternet konusundan saptım biraz gerçi ama içimden geldiği gibi yazıyorum. O an ne hissetiysem ne yaşadıysam o.

Geçenlerde "twitter celebrity"si ceriLevis internet üzerinden yapılan bir skype streaming programına çıkmıştı. Çok tuhaf geldi onu görmek. Tweetlerini beğendiğim, güldüğüm ama hiç görmemiş olduğum bir adamı gördüm. Tipi beklediğim gibiydi ya da değildi. Bir karakter yaratmamıştım ona. Avatarındaki fotoğrafto p sadece benim için.

Programı izlediğimde Ömür Özdemir'den soğudum. Konuşma tarzı - yaeı maelı- sohbet sırasında sürekli telefonuyla uğraşması, bir şeyler anlatırken karşısındaki adamı zırt pırt dürtmesi... Yaşantımda yanımda olsa isteyeceğim birisi değil. Yakınımda olsa ne mal bi herif bu ya derim.

ceriLevis karakterini ise seviyorum. Tweetlerini okumaktan zevk alıyorum. Benim için Ömür Özdemir ile ceriLevis ayrı kişiler. Öyle de olmalı bence.

İnternet gerçek yaşantımız olmamalı. Sadece bir aracı olmalı. Ondan bilgileri alıp, kendi beynimizle yorumlayıp, süzüp, işledikten sonra o bilgi değer kazanır. İnternet bir yaşam değil, araçtır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara